Son Dakika

İngiltere'de bir dönemin sonu

Okunan haber:

İngiltere'de bir dönemin sonu

Metin boyutu Aa Aa

News International Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı James Murdoch:

“News of the World gazetesiyle okuru arasındaki güveni zedeleyenlere karşı bir kaç yıl önce çok radikal kararlar alınmıştı. Gazeteyi kapatmak kararı aldık. Bu kararı almamızın nedeni de bu güvenin sarsılmasıydı.”

Medya devi Rupert Murdoch’un sahibi olduğu News International Kurumu’na bağlı olan İngiliz News of the World Gazetesi, ülkenin en eski basın organlarından biri. 168 yıldır her Pazar okurlarının karşısına çıkan gazete, yaklaşık 3 milyon trajıyla ülkenin en çok satan gazetesi. Skandal olaylar ve ünlülerin gizli kaçamaklarını ortaya çıkarmakla bilinen gazete önümüzdeki Pazar günü okurlarıyla vedalaşıyor.

Ancak bu kez, gazetenin kendisi bir skandala karıştı. Gazete çalışanlarının, arlarında terör kurbanları, ünlüler ve kraliyet ailesi üyelerinin de bulunduğu yaklaşık 4 bin kişinin telefonlarını dinlediklerinin anlaşılması ülkede şok etkisi yarattı.

Gizlice dinlenen mağdurların telelefonlarına bırakılan sesli mesajlar, birileri tarafından dinleniyor ve siliniyordu. Dolan sesli mesaj kutusuna yeni mesaj bırakılması için..Gazetenin kıdemli muhabirleri, Irak ve Afganistan’da ölen asker yakınlarını bile dinlediler.

2007 yılında adı Kraliyet Ailesi üyelerini gizlice dinleme olayına karışan gazetenin Kraliyet muhabiri gözaltına alındı. Gözaltına alınanlar arasında, gazetenin o dönemki editörü Andy Coulson’da vardı.

Gizli dinlemenin patlak vermesinin ardından mağdurlara tazminat ödeyerek olayın daha fazla büyümesini önlemeye çalışan News of the World Gazetesi’nin başı dertten bir türlü kurtulmadı.

Gazetenin eski editörlerinden Paul McMullan’ın eskiden haber peşinde koşulan günleri anlatıyor:

“Hatırladığım kadarıyla, eğlence merkezlerine gelen lüks araçların plakaları alınıp, polise bir kaç yüz sterlin verilerek, kime ait oldukları araştırılıyordu. Sonra da lüks araçla eğlence merkezlerine gelenin kim olduğunu öğreniliyordu. Bu şekilde ünlüler hakkında binlerce sterlin değerinde güzel haberler yapılıyordu.”

-Bu şekilde polisi verilen paralar kabul görüyor muydu?

-Evet

Gazetenin eski editörünün bu söyledikleri, polis tarafından da doğrulanıyor:

“O dönemler ünlülerin isimlerini öğrenmek isteyen ve bunun için para teklif edilen nadir bir kaç olay olmuştu. Ünlülerin isimlerini verseydik, bu ünlüler bir sonraki gün isimlerini gazetelerde göreceklerdi. Bu da, polisin bu isimleri para karşılığı verdiği anlamına gelecekti.”

Ülke gündemini bir hayli meşgul eden skandalın nereye varacağı bilinmiyor. İngiltere’nin magazin ağırlıklı tabloid gazetelerinin geleceği yeniden tartışılmaya başlandı. Gazetenin yayınına son verilmesinin doğru olduğunu düşünenler de var, asırlık bir kurumun tarih sahnesinden kaybolduğuna üzülenler de…