Son Dakika

Okunan haber:

Murdoch'tan sürpriz hamle


Birleşik Krallık

Murdoch'tan sürpriz hamle

İngiltere’yi telekulak skandalıyla şoka sokan News of the World gazetesi, her geçen gün artan iddialar nedeniyle kapanma kararı aldı. 168 yıllık gazete, suç kurbanlarının, ünlülerin ve politikacıların telefonlarını dinlemekle itham ediliyor. Medya patronu Rupert Murdoch’ın, sahibi olduğu gazeteyi, başka bir isim altında yeniden yayınlayacağı öne sürülüyor. Şirketin Avrupa ve Asya Yönetim Kurulu Başkanı olan oğul James Murdoch, iddialar karşısında şaşkın:

“Müteessirim. Birtakım kişilerin eylemleri, benim, bizim ve bu şirketin inandığı gazetecilik kalitesi ve standartlarıyla örtüşmüyor.”

Başbakan Cameron, gazetenin eski editörü Andy Coulson’ı iletişim direktörlüğüne getirmişti. Skandal üzerine istifa eden Coulson’ın, çalıştığı dönemde telekulaktan haberdar olduğu ve her an tutuklanabileceği belirtildi.

Polis, ele geçirilen belgelere dayanarak, telekulak ağına düşmüş olabilecekleri muhtemel 4 bin kişiyle bağlantı kurmaya çalışıyor.

Murdoch ailesinin gazeteye kilit vurma kararı sürprizle karşılandı. Aslında bu karar göründüğü kadar zor değil. Grubun, pazar gününü dolduracak alternatif gazetesi Sun mevcut.