Son Dakika

Okunan haber:

Gordon Brown'un da bilgilerine ulaşılmış


Birleşik Krallık

Gordon Brown'un da bilgilerine ulaşılmış

Rupert Murdoch’un sahibi olduğu International News grubuna bağlı News of The World gazetesi çalışanlarının karıştığı telekulak skandalında her gün yeni gelişmeler yaşanıyor.

Şimdi de medya grubunun diğer gazeteleri The Sun ve Sunday Times’ın, eski İngiltere Başbakanı Gordon Brown’un banka hesapları ve hasta çocuğuna ait sağlık raporlarını gizlice elde ederek bunu şantaj olarak kullandığı ortaya çıktı.

İngiltere’deki birçok gazetenin manşetine taşıdığı olayda, eski İşçi partili Başbakan Brown’un, Avustralya asıllı medya patronu Murdoch’un söz konusu iki gazetesi tarafından kıskaca alındığı haberi yer alıyor.

News International şirketi konunun araştırıldığını açıklarken Brown iddialardan duyduğu şaşkınlığı ve şoku dile getirdi:

‘‘Öyle görülüyor ki Sunday Times binamdaki internet bağlantısına erişim sağlayarak benim yasal dosyalarıma ulaşmış. Şimdi diğer dosyalara, belgelere ve banka bilgilerime ne olduğu yönünde bir soru işareti var. Şaşkınım. Genel anlamda suç teşkil eden bu yaşananlardan dolayı şok oldum.’‘

Sun gazetesi, Brown’un oğlu James Fraser’ın kalıtsal olan kistik fibrozis hastalığını önceden duyurmuştu.

Sun muhabiri Rebekah Brooks Brown ailesine yakınlık kurmaya çalışmış.

Eski başbakana yakınlığıyla bilinen David Muir ise meselenin gün yüzüne çıktığını söyledi:

“Bildiğiniz gibi bu haber Gordon Brown’un ilk çocuğu Jennifer’in vefatından hemen sonra oldu. Rebekah’ın bu bilgilere nasıl ulaştığını bilmiyorlardı. Ancak şu anda anlaşılıyor ki, yasadışı yollardan bu bilgilere ulaşılmıştır. Bu aydınlandı.’‘

Ülkede telekulak skandalıyla ilgili iki ayrı bağımsız soruşturma başlatılması beklenirken, skandalın merkezinde olan 168 yıllık News of the World gazetesi kapatılmıştı.