Son Dakika
This content is not available in your region

News of the World organize telekulağı itiraf etti

News of the World organize telekulağı itiraf etti
Metin boyutu Aa Aa

Telekulak skandalıyla İngiltere’de gündemde olan News of The World gazetesinin sahibi News International Grubu, kendisinden şikayetçi olan 19 kişiye tazminat ödemeyi kabul etti.

Aralarında birçok ünlü ismin bulunduğu davacı tarafların avukatları, şirketin gizli telefon dinlemelerini üst düzey yetkilileri ile organize olarak yürüttüğü ve delilleri temizleyerek polisi yanıttığını itiraf ettiğini söyledi. Gazeteden kamuoyuna henüz resmi bir açıklama gelmedi.

Şirket, anlaşmaya vardığı 36 davacı arasında oyuncu Jude Law’a 130 bin Sterlin, aktrist Sadie Frost’a 50 bin Sterlin, eski İngiltere Başbakan yardımcısı John Prescott’a 40 bin Sterlin tazminat ödeyecek. Futbolcu Ashley Cole’a verilen tazminat ise açıklanmadı.

Davacılardan İşçi Partisi vekili Chris Bryant, şirketin daha büyük hesaplar vereceğini belirtiyor:

“News International yıllardır yalan söylüyordu ancak şimdi gerçeği itiraf etmeye ucundan kıyısından başladı. Şu da çok açık ki, bugün mahkemede yaptıkları itiraflarla sonunda daha çok kişi hapse girecek.”

Diğer 10 davacı ise News International aleyhindeki iddialarını mahkemeye taşımaya karar verdi.

Gazete uzun bir süredir, haber yapmak uğruna ünlülerin telefonlarının dinlenmesi suçunu bir muhabirinin üzerine yıkmış ancak haber merkezinde bu işin çok yaygın yapıldığına dair kanıtlar çıkınca News of The World kapısına kilit vurmak zorunda kalmıştı.

Euronews artık Internet Explorer üzerinden erişilebilir değil. Bu tarayıcı artık Microsoft tarafından güncellenmiyor ve en son teknik yenilikleri desteklemiyor. Sizi; Esge, Safari, Google Chrome veya Mozilla Firefox gibi başka tarayıcıları kullanmaya davet ediyoruz.