Son Dakika

Son Dakika

RTÜK üyesi Demirdöğen: TRT parti organı gibi, tek taraflı yayın yapıyor

Okunan haber:

RTÜK üyesi Demirdöğen: TRT parti organı gibi, tek taraflı yayın yapıyor

RTÜK üyesi Demirdöğen: TRT parti organı gibi, tek taraflı yayın yapıyor
Metin boyutu Aa Aa

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyesi İsmet Demirdöğen, “TRT, tek taraflı yayıncılıkla, kendi yasasına aykırı bu bir suç işliyor, bu suçu işleminin bir cezası olmalı ve gerekiyorsa genel müdür yargılanmalı.” dedi.

RTÜK üyesi İsmet Demirdöğen, seçimlerden sonra TBMM’nin ilk işinin TRT Genel Müdürü ile yönetim kurulu üyelerini görevden almak olması gerektiğini söyledi.

Seçim propagandaları için radyo ve televizyonlarda adaylara ayrılan zamanla ilgili Euronews’ün sorularını yanıtlayan RTÜK’ün CHP’li üyesi Demirdöğen, seçimlerin ardından yeni TBMM’nin ayrıca tek taraflı yayının suç sayılmasını engelleyen Kanun Hükmündeki Kararname’yi derhal iptal etmesi gerektiğini savundu.

RTÜK’ün diğer üyesi İlhan Taşçı ile birlikte TRT’nin siyasi parti ve adaylara yönelik ayrımcılığına karşı YSK’ya yaptıkları başvuruya ‘KHK var’ yanıtı geldiğini hatırlatan Demirdöğen, kendilerine “Radyo ve televizyon yayınlarından eşit olarak yararlanılması konusunda düzenlemeler yasalarımızda yer aldığı halde buna aykırı hareketler 687 sayılı KHK 10’uncu maddesinin yürürlüğe girmesiyle müeyyidesiz bırakılmıştır. Müeyyidesiz olan bir durumla ilgili kurulumuzun cezai işlem yapması mümkün değildir” şeklinde bir yanıt geldiğini hatırlattı.

“TRT parti organı gibi”

Demirdöğen, TRT’nin tarafsız yayıncılık ilkesini ihlal edip, parti organı gibi çalıştığını ve bunun da hesabını yargı önünde vermesi gerektiğini ifade etti.

"Tek yanlı yayıncılık suç, ancak yasada yaptırımı yok, bunun düzeltilmesi gerekir" diyen Demirdöğen, Anayasa Mahkemesi’nin önündeki iptal başvurusunu vakit geçirmeden karara bağlamasını beklediklerini sözlerine ekledi.

RTÜK’ün CHP’li Üyeleri İsmet Demirdöğen ve İlhan Taşçı TRT’de siyasi parti ve adayları arasındaki ayrımcılık nedeniyle YSK’ya başvurmuştu.

YSK kararı

TRT’nin üç kanalında Erdoğan’a 68 saat verilirken, Demirtaş’a hiç yer verilmediği belirtilen başvuruda, “Anayasa, RTÜK Yasası ve Kurulunuzun Yasa ve kararları göz önüne alındığında özel radyo ve televizyonlar ile TRT’nin ‘tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk’ ve Cumhurbaşkanı adayları, siyasi partiler ve bağımsız adayların, seçim döneminde görüşlerinin eşitlik, serbestlik, dürüstlük ilkeleri ışığında yayın yapması beklenmektedir. Buna en başta da 80 milyon yurttaşın vergileri ve faturalarındaki kesintilerle yayıncılık yapan TRT Kurumunun uyması gerekmektedir” denilmişti.

YSK’nin atıfta bulunduğu 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun 149/A ve 55/A maddesi YSK’nın belirlediği esaslara aykırı yayın yapan özel radyo ve televizyon kanallarına YSK tarafından verilecek yayın durdurma ve para cezalarını düzenliyordu. Ancak söz konusu maddeler 16 Nisan Anayasa referandumu öncesinde çıkarılan KHK ile kaldırılmıştı.

Haberi hazırlamak için RTÜK'ün AK Partili üyeleri İlhan Yerlikaya, Hamit Ersoy, Nurullah Öztürk ve Taha Yücel'e ulaşmaya çalıştık fakat yorum taleplerimizle ilgili geri dönüş alamadık.