Euronews artık Internet Explorer üzerinden erişilebilir değil. Bu tarayıcı artık Microsoft tarafından güncellenmiyor ve en son teknik yenilikleri desteklemiyor. Sizi; Esge, Safari, Google Chrome veya Mozilla Firefox gibi başka tarayıcıları kullanmaya davet ediyoruz.
Son Dakika

İngiltere, Rus haber kanalına 248 bin dolar ceza verdi; Rusya: yanıt vereceğiz

Kızıl Meydan'da yayın yapan Russia Today'e ait canlı yayın aracı / Moskova
Kızıl Meydan'da yayın yapan Russia Today'e ait canlı yayın aracı / Moskova -
Telif hakkı
Reuters
Euronews logo
Metin boyutu Aa Aa

İngiltere'de medya düzenleyicisi Ofcom, Rusya'nın devlet destekli haber kanalı Russia Today'i, yayıncılık kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle 200 bin sterlin (248 bin dolar) para cezasına çarptırdı.

Birleşik Krallık'taki yayıncılıkla ilgili izleme ve hukuki düzenlemeleri yürüten medya düzenleyicisi kurum Ofcom, Russia Today'in ajan Sergey Skripal'in zehirlenmesi, Ukrayna politikaları ve Suriye'deki çatışmalarla ilgili haberlerde yayıncılık ve tarafsızlık ilkelerini ihlal ettiğine hükmetti.

Kurumdan yapılan açıklamada, "ANO TV Novosti'ye İngiltere'nin yayın kurallarına uymadığı gerekçesiyle 200 bin sterlin para cezası verilmiştir." denildi.

Söz konusu cezanın 17 Mart - 26 Nisan tarihleri arasında yayınlanan Sergey ve Yulia Skripal’in zehirlenmesi, Suriye’deki çatışmalar ve Ukrayna hükümetinin Nazizm konusundaki tutumu ile romanlara yaklaşımı gibi konuları içerdiği belirtildi.

Kararı yanlış bulduklarını belirten Russia Today Sözcüsü, "Ofcom’un, Londra’da halen Yüksek Mahkeme'de adli inceleme altında olan ihlal bulgularına dayanarak RT'ye karşı bir yaptırım uygulaması çok yanlış. İhlal kararlarının meşruiyetine itiraz etmeye devam ederken, verilen cezanın büyüklüğünü uygunsuz ve orantısız buluyoruz." diye konuştu.

Rusya: İngiliz medyası yaptırımlara hazır olsun

Rusya Dışişleri Bakanlığı, Rusya'da faaliyet gösteren İngiliz medyasını, bazı sonuçlarla yüzleşmeye hazır olmaları gerektiği konusunda uyardı.

Bakanlığın açıklamasında, "Ofcom’un eylemi Rus medyasının İngiltere'deki faaliyetlerini sınırlandırmak için tasarlanmış Rusya karşıtı kampanyanın bir parçası olarak görülmektedir. Durumu dikkatle takip ediyoruz ve Rusya'da faaliyet gösteren İngiliz medyasına, Londra'nın resmi eylemlerinin sonuçlarıyla yüzleşmeye hazır olmaları gerektiğini hatırlatıyoruz." ifadesine yer verildi.

Batılı eleştirmenler, İngilizce, Arapça ve İspanyolca dillerinde yayın yapan Russia Today'in Rus devletinin propaganda aracı olduğunu ve Batılı kurumlara duyulan güveni baltalamayı amaçladığını belirtiyor.