Euronews artık Internet Explorer üzerinden erişilebilir değil. Bu tarayıcı artık Microsoft tarafından güncellenmiyor ve en son teknik yenilikleri desteklemiyor. Sizi; Esge, Safari, Google Chrome veya Mozilla Firefox gibi başka tarayıcıları kullanmaya davet ediyoruz.
Son Dakika

Dünya basını Barış Pınarı Harekatı'nı nasıl gördü?

Dünya basını Barış Pınarı Harekatı'nı nasıl gördü?
Telif hakkı
Public domain - Monica Quiroz/pexels
Euronews logo
Metin boyutu Aa Aa

Türkiye'nin Suriye'nin kuzeyinde başlattığı operasyon dünya basınında da geniş yankı uyandırdı. Amerika Birleşik Devletleri'nden (ABD) Rusya'ya birçok ülkede gazeteler ilk sayfalarından operasyonu duyurdu.

New York Times: 'Kürtler yüzüstü bırakıldı'

Amerikan basınında Barış Pınarı Harekatı'na yer verilirken 'Kürtler yüzüstü bırakı' ifadelerini kullandı. The New York Times 10 Ekim günü çıkardığı gazetesinin ilk sayfasında "Türkiye silahlanırken bir müttefike ihanet" başlığına yer verdi.

The Washington Post'un manşete koyduğu "Türkiye Suriye'de Amerikan müttefiklerine karşı operasyon başlattı" başlıklı haberde harekatın Trump tarafından Suriye'den çekilme kararı üzerine başladığı vurgusu yapıldı.

The Wall Street Journal ise ilk sayfasında "Türkiye ABD müttefikine saldırı başlattı" ifadelerini kullanarak, Trump'ın operasyon için "kötü bir fikir" yorumu paylaşıldı.

The Independent: 'Türkiye Trump'ın terk ettiği Kürtleri hedef aldı'

İngiltere'nin The Independent gazetesi de operasyon haberini manşetten verdi. "Türkiye Trump tarafından 'terk edilen' Kürtleri hedef aldı" başlığıyla verilen haberde bombardımanın başlamasının ardından sivillerin bölgeyi terk ettiği bilgisi yer aldı.

The Times gazetesi ise operasyondan ilk sayfasında bahsetmedi.

Liberation: 'Erdoğan'ın çirkin savaşı'

Fransa'da harekat haberine manşetten yer veren sol görüşlü Liberation gazetesi "Kürtlere karşı Erdoğan'ın çirkin savaşı" başlığını kullandı. Haberde, Ankara'nın Washington'un belirsizliğinden yararlanarak operasyona başladığı söylendi.

Le Monde gazetesi ilk sayfasında Barış Pınarı Harekatı'na dair yer ayırmazken Le Figaro gazetesi, "Erdoğan Suriye'deki Kürtlere karşı saldırıya geçti" dedi.

Der Tagesspiegel: 'Türkiye'nin Suriye'yi işgali'

Halle kentindeki sinagoga yapılan saldırının gündemde olduğu Almanya'da Der Tagesspiegel gazetesi, operasyondan ilk sayfasında "Türkiye'nin Suriye'yi işgali" şeklinde bahsetti.

Die Welt gazetesi ise ilk sayfasında harekata yer vermedi.

El Pais: 'Karadan ve havadan saldırı'

İspanya'nın El Pais gazetesi habere "Türkiye Suriye'deki Kürt hedeflerine havadan ve karadan saldırdı" başlığını atarken, Avrupa Birliği'nin operasyonu durdurma çağrısını hatırlattı.

Izvestia: 'Kürt dolambacı'

Rusya'nın Izvestia gazetesi de manşette yer verdiği haberde "Kürt dolambacı" kelimelerine yer verirken, Türkiye'nin Suriye'de başlattığı operasyonun sonuçlarının ne olabileceği yönünde soru soruldu.