Son Dakika

Altıncı gününde Barış Pınarı Harekatı: Dünya medyasının manşetleri

Altıncı gününde Barış Pınarı Harekatı: Dünya medyasının manşetleri
Metin boyutu Aa Aa

Türkiye'nin Suriye'nin kuzeyinde PKK'nın uzantısı olarak kabul ettiği YPG öncülüğündeki Suriye Demokratik Güçleri (SDG) ve IŞİD'e karşı başlattığı Barış Pınarı Harekatı altıncı gününde devam ederken, dış basında da geniş yer bulmayı sürdürüyor.

İşte dünyanın önemli gazetelerinden harekatla ilgili haberler.

The Washington Post: Anlaşma, Esad’ın güçlerinin Kürt bölgesine dönmesine izin verdi

Barış Pınarı Harekatı, Amerika’nın önde gelen gazetelerinden The Washington Post’un manşetindeydi. Gazete, harekatı ve Trump’ın harekatla ilgili sözlerini ilk sayfasından birkaç haberle duyururken, en büyük kısmı Suriye Demokratik Güçleri'nin (SDG) kontrolü altındaki bazı bölgelere Suriye ordusunun konuşlandırılmasıyla ilgili varılan anlaşmaya ayırdı.

The New York Times: “Suriye’de Kürtler ABD sonrası yeni müttefik buldu”

The New York Times da operasyonun ilk gününden bu yana harekat haberlerini ilk sayfasından duyurmaya devam ediyor. Gazete bugün haberinde, “Suriye'de ABD ile uzun süredir müttefik olan Kürt kuvvetleri, Türkiye’nin operasyonu derinleştirmesi sonrasında Washington’un ezeli düşmanı olan Rusya’nın desteklediği Esad rejimiyle birlikte hareket etmeye başladı.” İfadesine yer verdi.

Liberation: “Katliamın Başlangıcı”

Fransa’nın en önemli sol görüşlü gazetelerinden Liberation, harekatı bugün de manşetine taşıdı. Gazete “Katliamın Başlangıcı” başlığıyla verdiği haberinde, “Sivil ve gazetecilerin bulunduğu bir konvoy ölümcül şekilde bombalandı. IŞİD ile bağlantılı 800 mahkum kaçtı. Anakara'nın Kürt karşıtı operasyonu dramatik boyutlara ulaşıyor.” yorumunda bulundu.

Le Figaro: “Türkiye'nin saldırısı, Suriye'nin kuzeyinde kaosa yol açıyor”

Fransa’nın sağ görüşlü Le Figaro gazetesi de harekatı manşetten gördü. Gazete haberin devamında, IŞİD’li olduğu sanılan aralarında Fransızların da bulunduğu kadın ve çocuk toplam 785 kişi, YPG’nin güvenliğini sağlamayı bıraktığı Ayn İsa kampından kaçtı.” sözlerine yer verdi.

The Guardian: “Kürtler, Şam ile anlaştı”

İngiliz The Guardian gazetesi de manşetine Suriye Demokratik Güçleri'nin (SDG) kontrolü altındaki bazı bölgelere Suriye ordusunun konuşlandırılmasıyla ilgili varılan anlaşmayı taşıdı. Gazete, anlaşmanın çok daha büyük bir alanı kapsayabileceğini dile getirirken, “Uzlaşı 700’den fazla IŞİD üyesinin kamplardan kaçmasının ardından geldi.” dedi.

Die Welt: “Suriye asker gönderdi, AB ise yaptırım için uğraşıyor”

Alman Die Welt gazetesi ise haberinde daha çok Avrupa Birliği Dışişleri Bakanları’nın Lüksemburg’da bir araya gelerek Ankara'ya uygulanabilecek olası yaptırımları görüşeceği toplantıya odaklandı. Haberde, "Batı, Ankara'nın eylemlerini kınadı. Ancak AB dışişleri bakanlarının yaptırımlar konusunda hemfikir olup olmadıkları tartışmalı." İfadelerine yer verildi.

Frankfurter Allgemeine Zeitung : "Esad, Türkiye’ye karşı Kürtleri destekliyor"

Almanya’nın bir diğer önde gelen gazetesi Frankfurter Allgemeine Zeitung ise AB’nin tepkisinden çok bölgedeki Esad varlığını manşete taşıdı. Gazete haberini, "Bölgede durum kötüye giderken, Esad birlikleri Kürtlere yardım etmeye karar verdi. İddialara göre de anlaşmanın sağlanmasında Rusya’nın rolü var“ sözleriyle verdi.

Kommersant: “Harekat Suriye’yi birleştirdi; Esad’ın ordusu yardıma gidiyor”

Rus Kommersant Gazetesi de harekatı manşetten duyurmaya devam ediyor. Türkiye ile sık sık analizlere yer veren gazete bugün ise SGD ile Şam arasında varılan anlaşmaya değindi. Gazete ayrıca Reuters’a dayandırdığı haberinde anlaşmanın Suriye'deki Hımeymim Hava Üssü'nde yapıldığını yazdı.

Euronews artık Internet Explorer üzerinden erişilebilir değil. Bu tarayıcı artık Microsoft tarafından güncellenmiyor ve en son teknik yenilikleri desteklemiyor. Sizi; Esge, Safari, Google Chrome veya Mozilla Firefox gibi başka tarayıcıları kullanmaya davet ediyoruz.