Son Dakika
This content is not available in your region

Reuters haber ajansını İngiliz gizli servisinin 1960'lı yıllarda fonladığı ortaya çıktı

Reuters haber ajansını İngiliz gizli servisinin 1960'lı yıllarda fonladığı ortaya çıktı
©
AP
Metin boyutu Aa Aa

İngiliz devletinin soğuk savaş yıllarında Reuters haber ajansını gizlice fonladığı ortaya çıktı.

Üzerindeki gizlilik kararı zaman aşımı nedeniyle kaldırılan resmi dökümanlara göre İngiliz istihbaratı haber ajansının 1960 ve 70'li yıllarda Ortadoğu ve Güney Amerika ile ilgili yayınlarını genişletmesi için kaynak aktardı.

Fonlar devletin yayıncı kuruluşu BBC üzerinden abonelik bedeli yüksek gösterilerek yönlendirildi.

Sovyet propagandasına karşı Ortadoğu ve Güney Amerika'da destek

1969 tarihli üzerindeki gizli ibaresi olan ve "Reuters'in Majestelerinin Hükümeti tarafından desteklenmesi" başlıklı bir dökümanda "Reuters'in Ortadoğu ve Güney Amerika'daki yayınları için gizli hükümet destek sağlama anlaşmasını sonlandırma durumundayız," ifadeleri yer aldı.

Geçtiğimiz yıl gizlilik kararı kaldırılan dökümanda "hükümetin çıkarları yeni anlaşmada da korunmalı" deniyor.

Dökümandan kaynak karşılığında hükümetin Reuters haberlerine müdahalede bulunup bulunmadığı ya da bulunduysa hangi düzeyde olduğu anlaşılmıyor.

Dökümana göre İngiliz istihbaratı ile yakın ilişkileri olan Sovyet karşıtı propaganda ile görevli Bilgi Araştırma Dairesi (IRD) Reuters ile müzakereleri yürüten taraf.

Yıllık 245 bin sterlinlik ödeme

1969 yılına kadar yıllık 245 bin sterlin olan destek tutarı 69 ve 70 yıllarında 100 bin sterline düşürülmüş.

İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra bir çok medya organizasyonunun bir şekilde devlet desteği aldığını belirten Reuters sözcüsü David Crundwell yine de bu anlaşmanın Reuters Vakfı prensiplerine uygun olmadığını ve bugün böyle bir anlaşmayı kabul edemeyeceklerini açıkladı.

1851 yılında Londra'da kurulan Reuters haber ajansı hali hazırda Toronto merkezli Thomson Reuters şirketi tarafından kontrol ediliyor.

Reuters'in haber üretimi sürecinde dürüstlüğünü ve bağımsızlığını korumak ve vakıf prensiplerini korumak için Kurucular Kurulu 1984 yılında kuruldu.

Qries
Euronews artık Internet Explorer üzerinden erişilebilir değil. Bu tarayıcı artık Microsoft tarafından güncellenmiyor ve en son teknik yenilikleri desteklemiyor. Sizi; Esge, Safari, Google Chrome veya Mozilla Firefox gibi başka tarayıcıları kullanmaya davet ediyoruz.