Son Dakika
Bu içeriğe bulunduğunuz bölgeden erişilemiyor

Avustralya kamu yayın kuruluşu, Çinli CGTN ve CCTV'nin yayınlarını durdurdu

Access to the comments Yorumlar
 Mustafa Bag
Avustralya Çinli CGTN ve CCTV'nin yayınlarını durdurdu
Avustralya Çinli CGTN ve CCTV'nin yayınlarını durdurdu   -   ©  AA
Metin boyutu Aa Aa

Avustralya kamu yayın kuruluşu SBS, insan hakları ihlalleri konusunda şikayetler aldıktan sonra Çin Televizyon kanalları CGTN ve CCTV'nin haber bültenlerini yayınlamama kararı aldığını duyurdu.

SBS Sözcüsü, yaptığı açıklamada, Çin devlet kanallarının bültenlerinin yayınlanmayacağını belirterek, bir insan hakları kuruluşundan gelen şikayeti incelediklerini söyledi.

Sözcü, "Kanala ulaştırılan belgenin ortaya koyduğu derin endişeler ve materyalin karmaşıklığı da göz önüne alındığında denizaşırı (Çin) kaynaklı CGTN ve CCTV haber bültenlerinin yayınlarını askıya alma kararı aldık." dedi.

SBS'in sitesinde yer alan bir habere göre, kanala hak ihlalleri konusunda, Safeguard Defenders isimli sivil toplum kuruluşu mektup yazdı.

Çin Dışişleri Bakanlığı ise Reuters'e yaptığı açıklamada, "Bu klasik bir siyasi zulümdür, ilgili tarafları ideolojik ön yargılarını bir kenara bırakmaya çağırıyoruz" denildi.

CGTN'nin adil ve doğru habercilik yaptığının öne sürüldüğü açıklamada, "Pekin, Çin medyasının meşru haklarını ve çıkarlarını kararlı bir şekilde korumak için gerekli tüm önlemleri alacaktır." ifadelerine yer verildi.

Safeguard Defenders'ın SBS'e yazdığı mektupta, CCTV'nin 2013 ile 2020 yılları arasında 56 kişiye zorla yaptırılan itirafların yayınladığını rapor edildi.

Ayrıca mektupta, "Bu yayınlar, baskı ve işkence koşulları altında tutulan mahkumların zorla ve yanlış itiraflarının yayınlanmasını içeriyordu" bilgisi paylaşıldı.

SBS, birden çok dilde haber ve eğlence programları sunan ve çok kültürlü konulara odaklanan kamu yayıncısı olarak faaliyet gösteriyor.

Geçtiğimiz günlerde İngiltere de Çin'in devlet destekli CGTN Televizyonu'nun bu ülkedeki yayın lisansını iptal etmişti.

Kısa süre sonra da Pekin yönetimi, Doğu Türkistan haberleri nedeniyle BBC'nin bu ülkedeki yayınlarını kapatma kararı almıştı.

Doğu Türkistan'daki toplama kamplarına yer vermeyen CGTN ve CCTV, Çin Komünist Partisi iktidarının propagandasını yapmakla suçlanıyor.