Bu içeriğe bulunduğunuz bölgeden erişilemiyor

RTÜK'ten uluslararası medya kuruluşlarının Türkçe servislerine 72 saat süre

Access to the comments Yorumlar
 euronews
RTÜK logosu
RTÜK logosu   -   ©  Türkiye

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), uluslararası medyanın Türkçe servislerine ilişkin erişim engeli getirebilecek bir adım atıyor.

VOA, DW ve Euronews'e Türkiye'de lisans edinmeleri için 72 saat süre tanınmasını kararlaştıran karar 9 Şubat Çarşamba günü alındı. Bu yönde bir karar alınacağını ilk duyuran kişi ise RTÜK üyesi İlhan Taşçı oldu.

Taşçı lisans için başvurmamış olanların yayınlarına erişim engeli getirileceğini söyledi.

Konuralp: SETA'nın 2019 fişlemesinin uygulaması

Toplantının ardından da benzer bir paylaşımda bulunan Taşçı, RTÜK’ün bahsi geçen kararı oy çokluğuyla aldığını teyit etti ve şunları yazdı:

“RTÜK ilk kez uluslararası haber siteleri için denetim yetkisini kullandı. Oy çokluğuyla alınan kararla, http://amerikaninsesi.comhttp://dw.com/tr ve http://tr.euronews.com sitelerine lisan için 72 saat süre tanıdı. Bu sürede başvurmayanların erişimleri engellenecek."

Taşçı ayrıca şunları söyledi:

"Ulusal basının ardından sıra uluslarası haber sitelerinin denetlenmesine ve sesinin kesilmesine geldi. RTÜK’ün “sitede video var lisans almalı” bakışıyla denetlenmeyecek hiçbir haber sitesi kalmaz! Asıl hedef basın özgürlüğü ve çok seslilik. İstenen basın sussun, eleştirmesin"

SETA raporunun uygulaması

Bir diğer RTÜK üyesi olan Okan Konuralp da uluslararası haber siteleri için yayın lisansı istenmesi kararına: "SETA’nın 2019’daki fişleme raporunun bir uygulaması" ifadelerini kullandı.