Yürüyüşe katılanlar Kenya bayrakları taşıdı ve polis şiddeti mağdurları için adalet talep etti. Yetkililer ise başkent genelinde çok sayıda güvenlik görevlisi konuşlandırarak yol barikatları kurdu. Yıl dönümü, giderek güçlenen gençlik aktivizminin ve hükümetten daha fazla hesap verebilirlik talebinin sembolü haline geldi.
Protestolar, yaşam maliyetlerinin yükseldiği bir dönemde vergi artışlarını protesto etmek için Haziran 2024’te Nairobi’de parlamentoyu basan binlerce genci hatırlatıyor. Olaylar sırasında polisin ateş açması, ülke içinde ve dışında tepkilere yol açmıştı.
25 Haziran 2026’da başkentin bazı bölgelerinde işyerleri kapalı kaldı, parlamento ise sıkı güvenlik önlemleriyle korundu. Göstericiler, tazminat ödemeleri ve iddia edilen hak ihlallerine ilişkin soruşturmalar konusunda hükümeti çok yavaş hareket etmekle suçladı.
Devlet Başkanı William Ruto tazminat programını savunurken, muhalefet temsilcileri etkilenen aileler için daha fazla şeffaflık ve adalet talebini sürdürmeye devam ediyor.