Newsletter Haber Bülteni Events Etkinlikler Podcasts Video Africanews
Loader
Bize Ulaşın
Reklam

Eşşebap'ın kana buladığı alışveriş merkezi yeniden açıldı

Eşşebap'ın kana buladığı alışveriş merkezi yeniden açıldı
© 
By Euronews
Yayınlanma Tarihi
Paylaş Yorumlar Google'da Euronews'ü takip edin
Paylaş Close Button
Aşağıda yerleştirilen video haber linkini kopyalayın/yapıştırın Copy to clipboard Bağlantı kopyalandı!

Kenya’da yaklaşık iki yıl önce Eşşebap militanlarının saldırarak 67 kişiyi öldürüldüğü Westgate alışveriş merkezi yeniden açıldı. Başkenti Nairobi’de

Kenya’da yaklaşık iki yıl önce Eşşebap militanlarının saldırarak 67 kişiyi öldürüldüğü Westgate alışveriş merkezi yeniden açıldı.

REKLAM
REKLAM

Başkenti Nairobi’de bulunan alışveriş merkezi gerekli onarımın ardından küçük bir törenle tekrar hizmete sunuldu. Alışveriş mağazasında işyeri bulunanlar hayatın devam ettiğini vurgularken, Kenyalılar Westgate hakkında ikiye bölünmüş durumda:

“Saldırı olduğunda biz alışveriş mağazasındaydık. Şimdi de büyük bir moralle buraya tekrar gelmekten mutluyuz.”

“Bana doğru gelmiyor. Burası bir anma yeri olmalıydı. Bu nedenle doğru olmadığını düşünüyorum. Oraya gitmemeyi tercih ederim.”

Eylül 2013’te alışveriş merkezine giren Eşşebap militanları etrafa rastgele ateş açmıştı. Uzun süren işgale güvenlik güçleri müdahale etmişti.

Bu saldırının ardından Eşşebap Kenya’yı düzenli olarak hedef almayı sürdürdü. Örgüt şimdiye kadar Kenya topraklarında yaklaşık 400 kişinin ölümünden sorumlu tutuluyor.

Erişilebilirlik kısayollarına git
Paylaş Yorumlar Google'da Euronews'ü takip edin

Bu haberler de ilginizi çekebilir

Kenya'da ABD'nin Ebola karantina merkezi protestosunda çatışmalar can aldı

Kenya'da ABD destekli Ebola planı protesto edildi: 2 kişi öldü

Kenya'da göstericiler Ebola karantina merkezi planını protesto etti