Son Dakika
This content is not available in your region

Rusya'da muhabirlerin kovulmasına tepki gösteren gazeteciler topluca istifa etti

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in basın toplantısı
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in basın toplantısı   -  
©
Reuters
Metin boyutu Aa Aa

Rusya'da yayın yapan Kommersant gazetesinin politika editörü ile aynı birimde çalışan 10 gazeteci, iki meslektaşının işten kovulması nedeniyle istifa etti.

Kommersant'ta 17 Nisan'da yayımlanan haberde, muhabirler Ivan Safronov ve Maxim Ivanov, isimsiz kaynaklara dayandırarak hükümette gelecek günlerde bir değişiklik olacağını yazmıştı.

Ancak haberin yayımlanmasından kısa süre sonra Safranov ve Ivanov'un yönetim tarafından önce istifaya zorlandıkları ardından da kovuldukları belirtildi.

Gazetenin Vladimir Putin destekçisi milyarder iş adamı sahibi Alisher Usmanov'un sözcüsü ise 'patronun gazetecileri işten çıkarma ya da işe alma gibi konularda tek başına kararlar alsa bile, yayın politikasına asla müdahale etmediğini' iddia etti.

Gazetecilerin işten kovulmasına neden olan haberde Rusya Parlamentosunun üst kanadı Federasyon Konseyi'nin Başkanı Valentina Matviyenko'nun görevden alınarak yerine Rusya Dış İstihbarat Servisi (SVR) Direktörü Sergey Narişkin'in getirilebileceği iddia edilmişti.

Her iki yetkili de Devlet Başkanı Vladimir Putin'e yakın isimler.

"Kovulan arkadaşlarımızla dayanışma için işi bırakıyoruz"

Kommersant’ın politika editörü Gleb Cherkasov, kendisi ve 10 meslektaşının muhabir arkadaşları Safronov ve İvanov’la dayanışma amacıyla işi bıraktıklarını söyledi.

İstifa eden gazetecilerden Vsevolod Inutin de gazetenin politika sayfasının bir bütün olarak görevden ayrıldığını dile getirdi. Ayrıca gazeteciler, söz konusu haberde Putin'i rahatsız edici herhangi bir ifade bulunmadığını belirtti.

Ülkenin önde gelen gazetelerinden Kommersant’taki istifalar, Rusya'da Kremlin'in kontrolü altındaki medyada gazete sahipleriyle çalışanlar arasındaki anlaşmazlığı bir kez daha ortaya koydu.

Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Renata Yambaeva da hem Alisher Usmanov hem de gazetedeki temsilcisi Ivan Streshinsky'ye sert ifadelerle tepki gösterdi.

İşten çıkarmaları gazeteye dışarıdan gelen baskı olarak değerlendiren Yambaeva, yönetimin kararını kınadı.

Renata Yambaeva, "Belki okurlarımız arasında Usmanov ve Streshinsky'nin şu anda Rusya'nın en iyi gazetelerinden birini mahvettiklerini söyleyebilecek birileri vardır" dedi.

Euronews artık Internet Explorer üzerinden erişilebilir değil. Bu tarayıcı artık Microsoft tarafından güncellenmiyor ve en son teknik yenilikleri desteklemiyor. Sizi; Esge, Safari, Google Chrome veya Mozilla Firefox gibi başka tarayıcıları kullanmaya davet ediyoruz.