Son Dakika
Bu içeriğe bulunduğunuz bölgeden erişilemiyor

Prens Harry ve eşi Meghan Markle'ın röportajı İngiliz basınına nasıl yansıdı?

Prens Harry ve eşi Meghan Markle'ın röportajı İngiliz basınına nasıl yansıdı?
Prens Harry ve eşi Meghan Markle'ın röportajı İngiliz basınına nasıl yansıdı?   -   ©  AP
Metin boyutu Aa Aa

İngiliz kraliyet ailesinden ayrılarak Amerika Birleşik Devletleri'ne yerleşen Prens Harry ve eşi Meghan Markle'ın son röportajı İngiliz basınının manşetlerinde "Meghan'ın bomba iddiaları" olarak yer aldı.

"İngiliz basını akıl sağlığımı mahvediyordu" diyen tahtın 6. sıradaki varisi Prens Harry, ülkesinden uzaklaşmasının gerekçelerinden biri olarak medyayı göstermişti. Eşinin daha önce evlilik geçirmiş olması ve Afrika kökeninden dolayı evliliği hakkında çok sayıda olumsuz yorumlara yer veren gazeteler çiftin Amerikalı sunucu Oprah Winfrey ile yaptığı röportajı, Kraliçe II. Elizabeth'in son açıklamasıyla yan yana ana sayfalarına taşıdı.

Ana sayfasının üçte birini röportajdan bir kareye ayıran The Daily Telegraf, fotoğrafın yanına Kraliçe'nin "tüm fikir ayrılıklarına rağmen ailenin önemine vurgu yaptığı" sözlerine yer verdi. Kraliçe, İngiliz Milletler Topluluğu Günü dolayısıyla pazar günü yayınladığı mesajında "ailelerinizle, dostlarınızla, iş ortaklarınızla bağı koparmayın" demişti.

The Sun gazetesi, Türkçede sürgün anlamına gelen "exile" kelimesine atıfta bulunarak haberi "Megxile" manşetiyle verdi. Gazetenin köşe yazarlarından Matt Wilkinson, "Kaybedecek hiçbir şeyleri olmadığını düşünerek köprüleri yakmış olabilirler. Ancak Kraliçe hakkında ağır konuşup onu kırarak en azından çok daha önemli bir şeyi kaybecekler; saygıyı ve İngilizlerin ilgisini" yorumunu yaptı.

AP
İngiliz basınında ana sayfalar / 8 Mart 2021AP

The Daily Mail de monarşiden yana olduğunu Meghan Markle'ın sözlerinin güvenilirliğini sorgulayarak gösterdi. Gazetede yer alan bir haberde "Meghan çocuğunun ten rengiyle ilgili endişelerin hamilelik döneminde gündeme getirildiğini söylerken Harry ise bu yorumların nikahlarından önce yapıldığını söylemişti" ifadeleri kullanıldı.

Kraliçe'nin dünkü mesajını ana sayfadan duyuran The Times ise röportajla ilgili gündem yaratmadı. Manşetine İngiltere Sağlık Sistemi'ndeki kesintileri taşıyan gazete, kraliyet ailesi ile ilgili haber içinse "Meghan açıklama yaparken Kraliçe görev bilincinin altını çizdi" başlığını kullandı.

Röportajla ilgili ana sayfasında sadece bir fotoğraf paylaşmakla yetinen The Guardian'ın internet sitesindeki başlık ise "'Harry ve Meghan ırkçılığı kraliyet ailesi içindeki husumeti anlattı: Yaşamak istemiyordum" oldu.

Britanya'nın kalbi sloganıyla yayın yapan The Daily Mirror'ın manşetinde "Charles ve William'ın bitmeyen üzüntüsü" ifadesi yer aldı. Haberde, Prens Harry'nin babası Prens Charles ve tahtın ikinci varisi olan ağabeyi Prens William için "sistemde sıkışıp kalmışlar, çıkamıyorlar" demesine atıfta bulunuldu.

Harry ve eşi için en ağır sözleri kullanan ve röportajın çiftin çıkarına olduğunu ima eden Daily Star ise "Gece uykusuz kalıp seyretmeyi planlıyorduk ancak uğraşmadık. Belli ki Amerikalı oyuncu ve ağzı iyi laf yapan aptal eşi Notting Hill filminin ikincisini çektiklerini sanıyor" diye yazdı.