Bu içeriğe bulunduğunuz bölgeden erişilemiyor

Russia Today kanalının Almanca yayınları Almanya'da yasaklandı

Access to the comments Yorumlar
 Euronews
Russia Today'in yayınları Almanya'da durduruldu
Russia Today'in yayınları Almanya'da durduruldu   -   ©  KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP or licensors

Almanya radyo ve televizyon yayınları yayın düzenleyici kurumu, Rus haber kanalı Russia Today'in (RT) Almanca yayınlarını yasakladı. Kurum, RT DE'yi yasaklama kararı için gerekli yayın lisansına sahip olmamasını gerekçe gösterdi.

RT DE ise yayınların durdurulmasının "yasa dışı" olduğunu belirterek Almanya ile Rusya arasında diplomatik ilişkilerin gerildiği bir dönemde Berlin'in siyasi baskı kurmak amacıyla kararın alındığını ileri sürdü.

Merkezi Moskova'da bulunan televizyon kanalı kablolu ve uydu yayınları için Sırp lisansını kullanıyordu. RT bu lisansın Almanya'da yayın yapmasına izin verdiğini öne sürüyor.

Ancak Alman yayın düzenleme kurumu kanalın Berlin merkezli yayın yaptığını ve Avrupa hukuku gereğince yasal izni bulunmadığını belirtti.

RT, Kremlin yanlısı propoganda ve dezenformasyon yaymakla suçlanıyor

2005 yılında yayına başlayan Russia Today yayınlarını ve internet sitesini İngilizce, Arapça, Fransızca ve İspanyolca dillerinde genişletmişti.

Geçen yıl aralık ayı ortasında Almanca yayına başlayan RT DE'nin yayınları 22 Aralık 2021'de Alman yetkililerin talebiyle Avrupa uydu ağında engellenmişti. Ancak yayınlara internet üzerinden ve mobil uygulamalardan ulaşılabiliyordu.

Rus devletinin yayın kurumu RT Batılı ülkelerce Kremlin yanlısı propoganda yapmakla ve dezenformasyon yaymakla suçlanıyor.

Birçok ülkede tartışma yaratan yayın içeriğinden dolayı örneğin Amerika Birleşik Devletleri kanalın "yabancı lobi" olarak kaydedilmesini isterken, İngiltere kanalı yayın lisansını iptal etmekle tehdit ediyor.

Kanalın yayınları aralarında eski Sovyet cumhuriyetlerinden Litvanya ve Letonya'nın da bulunduğu birçok ülkede yasak.