Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan pazartesi günü İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefonda görüştü.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan pazartesi günü İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefonda görüştü.
Görüşmede Türkiye ve İran arasındaki ikili ilişkiler ile bölgesel ve küresel gelişmelerin ele aldığı öğrenildi.
Cumhurbaşkanlığına bağlı T.C. İletişim Başkanlığı'nın sosyal medya hesaplarından yaptığı duyuruya göre, Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verdiğini ve Türkiye'nin, sürecin barışla sonuçlanması için elinden gelen desteği sağlayacağını ifade etti.
Erdoğan ayrıca, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemli olduğu uyarısında bulundu.
Duyuruda, "Cumhurbaşkanımız, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye’nin bunu tesis etmek için çalışacağını belirtti," dendi:
"Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji iş birliğini geliştirmek için adımlar atmayı sürdüreceğimizi de ifade etti."