Bu içeriğe bulunduğunuz bölgeden erişilemiyor

ABD'de Johnson & Johnson aşısının kullanımını 'kanda pıhtılaşma' nedeniyle 'askıya alın' önerisi

Access to the comments Yorumlar
 Melis Ozoglu
Aşı
Aşı   -   ©  AP

Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) sağlık yetkilileri, bildirilen kan pıhtılaşması vakaları üzerine Johnson&Johnson'ın Covid-19 aşısının kullanımını 'askıya almayı' önerdi.

Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) ile Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (CDC) tarafından yapılan ortak açıklamada, aşı olduktan 6 ila 13 gün sonra altı kadında meydana gelen "olağandışı pıhtıların" araştırıldığı belirtildi.

Pıhtılaşma 18 ile 48 yaşları arasındaki 6 kadında görüldü

Pıhtıların beyinden kanı boşaltan damarlarda meydana geldiğini aktaran yetkililer, söz konusu vakaların ise 18 ile 48 yaşları arasındaki kadınlar olduğunu belirtti.

Ayrıca yerel basın söz konusu kadınlardan birinin Nebraska'da vefat ettiğini bir diğerinin ise kritik durumda hastaneye kaldırıldığını duyurdu.

"Aşının kullanımının durdurulmasını tavsiye ediyoruz"

CDC'nin baş müdür yardımcısı Dr. Anne Schuchat ve FDA’nın Biyolojik Değerlendirme ve Araştırma Merkezi direktörü Dr. Peter Marks yaptıkları açıklamada, "Araştırma süreci tamamlanıncaya kadar, bu aşının kullanımının durdurulmasını tavsiye ediyoruz" dedi.

Yetkililer ayrıca "Şu anda, bu olumsuz vakalar son derece nadir görünüyor" ifadesini de kullandı.

Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerinden alınan verilere göre, ABD'de şu ana kadar yaklaşık yedi milyon kişi Johnson&Johnson aşısını oldu. Açıklama sonrası ABD federal aşı dağıtım kanallarının, aşının kullanımını duraklatması bekleniyor.

ABD'de uygulanan Covid-19 aşılarının büyük bir bölümünü oluşturan Moderna ve Pfizer'ın aşıları ise uygulanmaya devam ediyor.

"Kan inceltici kullanmayın"

Sağlık yetkilileri, J&J aşısı vurulduktan sonraki üç hafta içinde şiddetli baş ağrısı, karın ağrısı, bacak ağrısı veya nefes darlığı yaşayan kişilerin sağlık uzmanlarıyla iletişime geçmelerini tavsiye etti.

Ayrıca FDA ve CDC, "Bu ortamda, heparin uygulaması tehlikeli olabilir ve alternatif tedavilerin verilmesi gerekir" diyerek, doktorları tipik bir pıhtı tedavisi olan kan inceltici heparin kullanmamaları konusunda uyardı.

AstraZeneca vakalarını araştıran Avrupalı ​​yetkililer, pıhtıların bazen heparin ile tedavi edilen kişilerde görülen ve pıhtılaşma bozukluğuna yol açan (heparine bağlı trombositopeni) duruma benzer nadir bir bağışıklık tepkisi olduğu sonucuna varmıştı.

Ek kaynaklar • AFP.AP