Amerikalı şarkıcı, eylül ayında başlayacak ABD ve Avrupa turnesi öncesinde üçüncü solo albümü 'Lost Weekend' ile geri dönüyor.
A Euronews Culture'ın gözdesi, bizleri yeni, duyguları harekete geçiren şarkılar vaadiyle sevindirmek üzere verdiği aradan dönüyor.
Amerikalı söz yazarı ve şarkıcı Phoebe Bridgers, altı yıl aradan sonra çıkacak ilk solo stüdyo albümü 'Lost Weekend'i duyurdu; bu aynı zamanda yılın en çok beklenen albümlerinden biri.
Bridgers'ın üçüncü albümü, bağımsız plak şirketi Dead Oceans etiketiyle 14 Ağustos'ta piyasaya çıkacak. Albümde 16 şarkı yer alması bekleniyor; ilk tekli ise yarın TSİ 01.00'de yayımlanacak.
Sanatçı, İsveçli fotoğrafçı Olof Grind imzalı, ürpertici kapak görselini Instagram'da paylaştı ve gönderi kısa sürede hararetli tepkiler topladı.
"İsa, İncil'in çıktığını duyuruyor," diye yazdı bir kullanıcı. "İlaç dozumu şimdiden artırayım bari," diye ekledi bir diğeri; bu yorum, şarkıcının meşhur melankolik ve insanı ağlatan müziğine gönderme yapıyordu.
Bridgers'ın bu duyurusu solo dönüşünü perçinlerken, sanatçı 2020 tarihli beğenilen ikinci albümü 'Punisher' ve onu izleyen Covid dönemi turnesinden bu yana pek çok ortak projeyle ve canlı performansla karşımıza çıktı.
Şarkıcı, Taylor Swift'in 2021 tarihli yeniden kaydedilmiş albümü 'Red (Taylor's Version)'da 'Nothing New' şarkısıyla yer aldı ve süperstarın Eras Turnesi'nin ABD'deki bazı konserlerinde açılışını yaptı.
Bridgers ayrıca Boygenius grubundaki grup arkadaşları Julien Baker ve Lucy Dacus ile de güçlerini birleştirdi. Grup, Mart 2023'te ilk albümleri 'The Record'u, aynı yıl ekim ayında ise 'The Rest' adlı bir EP yayımladı.
'The Record', 2024 Grammy Ödülleri'nde En İyi Alternatif Müzik Albümü seçildi; Boygenius, 'Not Strong Enough' teklisiyle iki ödül daha alırken, Bridgers da R&B şarkıcısı SZA ile yaptığı 'Ghost in the Machine' düetiyle bir ödülün sahibi oldu.
'The Record', ayrıca bizim 2023'ün En İyi Albümleri listemizde de yer aldı. O listede albüm için şunları yazmıştık: "Süper grup, işbirliğine adanmış bağımlılık yapan ve iç acıtan derecede samimi bir eser sundu; albümü dinlerken gerçekten birlikte üretmekten keyif alan üç arkadaşın mikrofonu paylaştığı bir seansa tanıklık ediyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz."
Bridgers, Grammy'lerin ardından bir ara vereceğini açıkladı ve sonraki iki yıl büyük ölçüde gözlerden uzak kaldı.
Son dönemde ise ABD genelinde verdiği mütevazı konser serisiyle yeniden kültürel gündeme girdi; bu seri, 4 Haziran'da Madison Square Garden'da sürpriz, telefon yasaklı bir konserle son buldu.
New York'taki konserin bilet fiyatları 1 ila 20 dolar arasında değişti ve elde edilen gelir, göçmen gözaltı merkezlerindeki kişilerin serbest bırakılması için çalışan bir kuruluşa aktarıldı.
Biletler kura yoluyla dağıtıldı ve son yıllarda dinamik fiyatlandırma kullanarak fahiş ücretlere yol açtığı için eleştirilen Ticketmaster gibi alışıldık platformlar devre dışı bırakıldı.
Bridgers, yeni albümünün çıkışından bir ay sonra sahneye dönerek Eylül-Aralık 2026 arasında ABD ve Kuzey Avrupa'yı kapsayan The Lost Tour kapsamında konserler verecek.
Telefon kullanılmayan turnede Alex G, Isaac Wood ve Anaïs ön grup olarak sahne alacak ve 45 konser tarihinin çoğu şimdiden tükendi.